Posturologi kan afhjælpe

Hos Klinik Sandholdt behandles nedenstående med succes:

Tilbagevendende smerter

Kognitive forstyrrelser

Køre-/luft og søsyge

Piskesmæld

Svimmelhed

Hovedpine/migræne

Indlæringsproblemer

Smerter i bevægeapparatet

Vil du ringes op?

Posturologi i Odense på Fyn

Posturologi er en behandlingsform der med succes kan korrigere skævheder, smerter og holdningsforstyrrelser i kroppen. Allerede ved første behandling vil de fleste muskulære skævheder afhjælpes betydeligt, ligesom smerter i ca. 50 – 100 % af tilfældene vil kunne afhjælpes.
Skævheder i skelettet rettes på langt sigt. Årsagen til disse posturale forstyrrelser findes hovedsageligt i øjenmuskulatur, kæbeled/bidefunktion og fodens stilling. Her kan en lille skævhed, ubalance eller overbelastning få stor betydning for resten af kroppen. Dette hjælper posturologien med at korrigere.

Posturologi er desuden meget effektivt hos patienter med tilbagevendende smerter især i hoved, rygsøjle, skuldre, hofte, knæ, fødder, ved piskesmæld, muskelgigt, indlæringsproblemer, balanceforstyrrelse/svimmelhed, kognitive forstyrrelser samt køre-/luft og søsyge.

Behandlingen

Kunden undersøges i stående stilling, og man vil med et kort posturologisk blik kunne konstatere, at kunden kun kan stå oprejst afslappet ved at være skæv.
Det er ikke så vigtigt at f.eks. cervicalhvirvel 7 og lændehvirvel 3 er forskudt, men det er vigtigt at vide hvorfor.

Det forklarer posturologien. hermed ved man også, om behandlingen skal være af øjen-, bidfunktion eller fodstilling. Behandlingen af øjne kan være med øreakupunktur ad modum dr. M. Marignon, prismebriller, genoptræning eller behandling med nordpolsmagnet.

Funktionelle bid-forstyrrelser kan også behandles med øreakupunktur eller lokalt, mens mekaniske forstyrrelser henvises til tandlæge. Posturologien kan differential-diagnosticere motoriske og mekaniske forstyrrelser, ud fra det neurologiske svar kropstillingen giver! Fodstillingen behandles med en lille elektronisk chip og/eller med meget små indlæg på 3 mm, med proprioceptiv genoptræningseffekt.

At vælge Posturologi, er at vælge nøglen til et krydspunkt, hvor flere videnskaber løber sammen og i praksis udgår en varig helbredende horisont. Posturologien udgør et farvel til adskillige uforklarlige symptomer og fremkalder med sin metode et nyt billede af sundhed og sygdom.

Kundeudtalelser

Læs dem alle her

Kontakt Klinik Sandholdt i Odense og hør mere om behandling af netop dit problem

I min klinik har jeg igennem de sidste mange år hjulpet patienter med mange forskellige problemstillinger. Jeg kan derfor højest sandsynligt også hjælpe dig, til at få en sundere og gladere krop. Kontakt klinikken for at høre mere.

Kranio Sakral Terapi, akupunktur, myorefleksterapi mm. i Odense på Fyn

mandag 08–18